torsdag 21 juni 2018

Brasilianska landslaget och VM

Det har varit så härligt att ha Brasilien som sitt reservlag i VM (utom förra VM 1- 7) . Nu verkar det knasa lite. Det började med att de som stötte kuppen mot Dilma använde landsslagets tröja som en slags symbol. Det förvärrades av att Neymar och andra stötte kuppen. Nu har vi mötts av rapporter av att det inte är samma hausse i år på gatorna i Brasilien.

Det här meddelandet fick jag från en av killarna jag arbetade med i Baguncaco, lite förkortat:

Förlåt mig Brasilien för att jag inte målar gatan och sätter ut flaggor, förlåt mig för att jag inte grillar på gatan och för att jag inte köper landslagets tröjor.

Vi är arbetslösa, utan sjukhus utan fungerande sjukhus och bensinen är dyr, med skurkar som tagit över och politiker som rånar oss 24 timmar om dagen och en Högsta Domstol inblandad i smutsigheter. Det skulle vara schizofrent att glömma allt detta för ett fotbolls VM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar